Piece of mind

Piece of mind

Tuesday, November 30, 2010

...hari minggu...

now..am sitting at house of  Mc D..kepingin makan french fries with McShaker..tak jauh pun nak dtg sini..dalam 300 saat. ;) malas nak drive-thru..dine in terus..

hehe..sengaja pilih tempat hujung2..leh usha2 org

nothing much to say...ney lar kalo dikatakan hari minggu semalam..banyak betul rumah nak kena pergi..undangan majlis kahwin..turn aku??? entah lar...tunggulah panggilan tu dari Illahi..sebabnyer..aku skunk berserah sepenuhnya pada Ilahi..kalo dah tiba masanya nanti, kawin jugak...nak cari pasangan hidup sampai ke syurga bukan mudah.. urmmm..lama dah kepingin makan nasi minyak..kalo kenduri kawen..bila dah berjalan jauh2 ney..aku nmpk,tradisi makan nasi minyak ney diamalkan kt s'jung..kalo nak sedap..plus..acar buah yg pekat..perrghhh!!!..seronoknyer tak terkata bila makan..sedap yang amat! serius mmg tak tipu..daripada Barakath Catering..hehehhe..
nasi minyak yg sedap sangat2..dalam hati..nak tambah..tapi malu.. :(
petang tu...kepingin benar aku nk makan kuih peberet aku..yg bestnyer..setiap sabtu dan ahad..pasar malam ney ada tiap2 petang sampai malam..mak aii..luasnyer kawasannyer skunk...tu pun dalam masa sejam tak abes round...next time kalo nak g, kena gerak awal..so leh spent dalam 2 jam kt ctu..huhuh..


serius!! kentang tu tak putus!! mcm spring..goreng skali ng lidi2nyer. kalo takde "balak", patahkan sikit kt bahagian hujung tu...worthy kan... ;)

mula2 aku ngk mende ney mase kat Cameron Highlands..masa bercuti dengan family kt sana..so takde rasa cuak sangat ar bila nmpk mende ney...yang pasti..kalo kat tempat aku mende ney jual kt tamu, mesti laku kot..sebab unik..rasa pun sedap...penah ngk tak? (papepun yang pasti bukan aku penjualnyer yerk..hehhe)
tambah lagi kreatif...letak beberapa sos atasnyer..ikut citarasa masing2...tapi yang pasti..aku nyer..bila dah bawak balik, aku makan ditambah ng sos coklat...hehehhe..mane lar badan tak macam  %^$&#**@
mcm2 rasa leh letak..pilih jerk mane yg berkenan

aku suker yg mustad... ;) plus..letak sos coklat sendiri bila kt umah
sos coklat kegemaran..kalo mkn ng strawberry..waduh!!! ala2 Dato' CT ng Dato' K gtu.. ;)
urrmmm..jalan punya jalan...akhirnya!!!! jumpa jugak..well kalo kat pasar malam takde jual mende ney..mmg tak sah!! dan takde lar aku mai lagi pasar malam..hehehehehe..ney jugak lar tujuan utama aku dtg sini..

apam balik special..!! rangup!!

brader2 ney control macho mase aku amik gambo durg...hehehhe
kalo kat sini..mende ney ader dua jenis..tapi satu nama..hehehee..apam balik nipis dan rangup (my peberet, of course) kalo sape2 nak pujuk aku dr merajuk..bg jerk ney..sure aku ok..oppss!!! ter revealed kelemahan lak..lagi satu..yg jenis tebal...papepun saiz atau ketebalannya...tetap namanya apam balik.tapi kalo kt sabah..org2 kt sana panggil "terang bulan" hehehhe...sebab kaler nyer kuning kot..jeng...jeng...jeng...

apam balik @ terang bulan

teka apa ney???
ikan keli berlada   ;)  simbuchalak...

 hehehhe...actually my family mmg tak makan ikan sungai..aku pun blaja makan ney mase kt USM Penang dulu...kengkawan ajo...yg peliknyer..kucing2 aku pun tak makan ikan ney...!! aku jerk sesorang makan..kalo masak ng sambal..tp ikan tu goreng garing2..mmg sedap..my housemate kt Sabah mmg pakar masak ney..tiap2 hari dia masak pun takpe lauk ney..lagey aku suka..ngehh..ngehh..ngehh...
tempat seterusnya aku nk tunjuk kt korg...TAADAAA!!!! (bg wanita sahaja)

rambang mata nak pilih...cantik2..jenis kain pun okey

rm15 jerk... oppss..bukan sayer yerk penjual nyer..huhuhu

alarrr..ney tak nmpk lak tulisannyer...okey lar..rm5!!! actually sumer tudung2 sarung aku yg bwk g Sabah, kegunaan sendiri..sumenyer rm5..kui..kui..kui... ;)
giler tak???? sure punyer giler kalau aku tunjuk kt org2 pejabat aku...mmg! tak dinafikan lagi..termasuklah aku...hehhehe....sbbnyer durg suke beli tudung..huhuhu
disebabkan byk sgt trend baru2 dh keluar...trend yg baru 2 minggu jerk..dh jatuh rm15.. tapi kalo yg sebulan punya trend..dh jadi rm5...bg mereka yg tinggal kt KL..mungkin leh jumpa lg murah kot..aku pun br jerk round2 kt cney...lum nk lepak Penang lagey. lepas g bercuti kt Indonesia baru nk lepak Penang.
heheheh..otak-otak Gombak pun ada...jauhnya dia datang ke sini...

antara yang dijual jugak menjadi peveret aku..t-shirt muslimah..teka..teka...agak2 braper hargenyer ek??

rm25 jerk...kalo pandai mengayat...leh dapat rm23..huhuhu

mcm2 design, saiz, kaler....sumer ader..kualitas? dijamin....

macam2 kepok lekor ng losong ader...takyah g t'ganu @ kelantan...
sbb pembekalnyer org kelantan sendiri.blkg umah aku.. ;)
malam minggu...kalo kt tempat sana..pasti aku akan tengok tv..takpun aku baca buku2 novel yang tak dihabiskan berbulan2 lamanya..huhuh..tapi bila dah ada kt sini...tergerak hati pulak nak g nengok wayang..urmmm..mcm2 desas desus ckp ttg citer harry porter..well..best atau tak..bagi aku BEST!! oopss harap2 kakak aku tak baca entry aku ney...sbb aku dh ter pergi nengok malam tu..tak sabo beb..dah janji nk g nengok wayang macam2 citer ng anak2 sedara kt Penang nanti termasuk citer ney...takpe arr..nengok lagi citer ney...huhuhu


cantinyer si emma watson ney...
ney lar cite2 yg sedang ditayangkan..ng akan ditayangkan...aku cdg, sebelum 3hb ney nak g nengok citer Appalam ng Ngankung lak kt wayang...coz yg untuk children2...tgg g Penang nnt...tak lar lame gak perjalanan aku dr umah ke panggung wayang...dalam 600 saat.



antara citer2 yg akan dinengok kt Penang nanti..as requested by my lovely anak2 sedara

cik rapunzal, jauhkan cikit rambut anda tu...busuk lar...hehehhe

citer mcm2 ney mmg aku suke!!! narnia 3...

citer2 yg bakal ditayangkan..dan pasti aku nak cube g tengok...huhuhuh

Aku Masih Dara...Jangan Sampai Ternoda....amboii ayatt.....

Tron???? ape ney??? takpe..tgg 16 Dec...

hahahha...serius!!! ngk tajuk jerk dh nk tergelak..tmbh lagey actors2 nyer...
ok lar...nak chow...aku skunk ney lmbt update blog...internet kt kwsn aku ney tgh pembaikan nak g 4G lak..
papepun..."OBLIVIATE......"

No comments:

Post a Comment