Piece of mind

Piece of mind

Sunday, November 28, 2010

confession..

assalamualaikum... ;) thanks sebab..tak sangka semenjak hal baru-baru ney yang melanda..pendek kata..kalah gelombang Tsunami, menyebabkan blog ney baru diwujudkan tak sampai sebulan..pembacanya dah mencecah seribu orang berdasarkan statistic..huhuhu(terutama tajuk smilee)..ok..sebelum saya mulakan..diharap, para pembaca tolong buang fikiran negatif anda jauh2..saya mahu anda membaca coretan ini dengan minda yang zero..tidak ada positif..dan negatif...dan diharapkan..selepas penjelasan saya ney, semuanya selesai, dan terjawab. tidak perlu lagey menggunakan ayat-ayat sindiran, ungkit2..kita habiskan disini sahaja. berfikirlah dan bertindaklah dengan matang. kenapa saya menulis dalam blog ney? ooppss..bukan dengan niat menjatuhkan sesiapa..tetapi untuk menjelaskan hal yang sebenar. Insya'Allah.. (minta maaf sekali lagi kalau ader yang terasa)

yer..mmg saya yang postkan sedemikian yang membuatkan isu tu PANAS...ingin dijelaskan disini, saya memang tidak bermaksud apa-apa untuk menjatuhkan maruah sesiapa..dan tidak mengaitkan hal ney terutamanya kepada En. Pengajar. Saya bukan superteacher..tapi..dun worry. kalau lebih ramai mendoakan..mana tahu satu hari nanti doa itu termakbul..ehehhe...tapi saya pasti setiap yang menjadikan guru sebagai profesion pasti menginginkan hal itu, bukan...? elehh...jangan lar malu2 nak mengaku..heheh ( am still fun person..no heart feeling type..if i dun like, i'll mention it direct with u and i really hope, u too)

tujuan saya pos tu..adalah untuk mengingatkan my "becoming students"..supaya cuti sekolah ney jangan terlalu leka..seperti yang sudah2...tambah lagey..saingan mereka adalah seperti tertera di post tu, sedang mendahului mereka..kenapa jugak saya post hal sedemikian? sbb..mmg sifat saya..sebelum saya mengadap bakal2 yang saya akan ajar, saya perlu tahu background mereka dulu. so, cuti ney...leh uat homework ckit ttg mereka..nak jumpa mereka lagey..sudah cuti awal pulak...jumpa awal tahun depan? agak lambat bagi saya untuk menilai setiap sorg..bukan jugak maksud saya en pengajar mengajar tidak bagus..dan semua menganggap, saya saja yg bagus...kenapa perlu en.pengajar merasakan sedemikian? pelik jugak rasa nya....(maaf jugak kalau saya terlalu berterus-terang)
 saya pun pernah mengalaminya.buat bagus2 kat budak2 tu..hasilnya.. :( mengecewakan.. bodoh jugak lar kalau saya condemn en.pengajar...lulusan universiti..sudah lulus kursus..diiktiraf lagey..so, siapa lar saya nak condemn org yang sejawatan dengan saya..saya kalau betul nak condemn en.pengajar, pasti saya dah masukkan nama en.pengajar sekali...

kenapa lar..masa sekolah-sekolah dulu kita semua tidak diajar untuk "bagaimana untuk membina ayat supaya tiada sesiapa akan tersinggung hati" atau..."bagaimana untuk tidak cepat terasa"...?
Saya akui...saya memang menang untuk bagaimana untuk tidak cepat terasa..dalam 80%..urmm kategori A. tetapi mmg saya kalah mengenai perkara yang pertama..saya mmg outspoken.berterus terang.sebab saya tidak suka hal cakap2 belakang. mungkin saya perlu belajar di sini...cakap-cakap belakang lebih elok daripada cakap di hadapan even dengan niat yang baik atau buruk...sekian..

(am really sorry my friends..i know..u all byk nasihatkan supaya berdiam diri sehingga perkara ney reda..by then, after a lot of thinking...it's better i revealed perkara sebenar..i dun need pahala from org mengata2 dr belakang..because dh jadi satu trendy starting dis year)

No comments:

Post a Comment