Piece of mind

Piece of mind

Sunday, October 2, 2011

Ketika Cinta Bertasbih....

Very meaningful song for me..i guess...and also the drama sitcom kt channel 141...
urmmm just utk perkongsian terutamanya kepada teman2 yg masih bujang macam aku... ;)
Alhamdulillah...kini,semakin hari...semakin ku belajar erti SABAR...mmg indah bila mengamalkan sifat sabar neyh....
Bila berbicara ttg jodoh...aku tersenyum...memang tidak mampu kuungkapkan apa2 melainkan mengerti..ini adalah rahsia Allah...cuma aku perlu berusaha memperbaiki diriku agar lebih baik..dengan mendekatkan diriku kepada Ilahi...
Jika sudah sampai masanya nanti, ku mohon pada-Mu Ya Allah..agar semuanya dipermudahkan...dan Jodohku itu adalah yang terbaik bagiku dan agamaku...serta murahkanlah rezeki kami...
teringat pula hasil bicara bersama beberapa teman..sekadar utk memenuhi masa sebelum masuk kelas...hehehe
Dua ungkapan yg aku ingat sampai skang daripada dua orang yang selalu bersembang dgn aku...
Teman 1: Kak...smlm sy tgk cerita ketika cinta bertasbih...katanya...mengapa jodoh kita tidak sampai2 lagey...ney sbb, jodoh kita tu sedang menyiapkan (melengkapkan) dirinya untuk kita..jadi kita harus bersabar..(hehehhe..terus aku langgan IndoPek)
Teman 2 : Lynda, slalu lar berdoa mcm ney..coz kwn akak pun penah mengalaminya...Jika dia adalah yang terbaik bagiku dan agamaku, takdirkanlah dia untukku...permudahkanlah urusan jodoh kami dan satukanlah kami..Jika dia bukan jodohku, jodohkanlah aku dengan org yang lebih baik drpdnya demi agamaku, satukanlah kami dan permudahkanlah setiap urusan..Janganlah engkau membiarkan aku merindui seseorang yang bukan akan jadi milikku..aminn.."

Lots of Love... 

No comments:

Post a Comment