Piece of mind

Piece of mind

Sunday, September 25, 2011

Esok dan Mimpi yg diharapkan akan menjadi kenyataan...

tik tok..tik tok ujan dah turun...dari Maghrib tadi..huhuhuh
Alhamdulillah...syukur...dari tengah hari lepas kelas,sampai skang..dapat aku berehat sepuas2nya..
urmm..agak buhsan jugak kurasa esok hari...plan yang dirancang sebelum ney menyertai hari keluarga sekolah pada hari esok telah ditunda awal pada hari ney...agak sedih jugak, Last minit..bila dapat tahu hal ini pada hari selasa..sebaik shj masuk keje..setelah seminggu lebih menghadiri kursus diluar dan lawatan pelbagai.urmm..actually dh berangan2 nak pakai baju raya nnt untk esok hari...hehehhe..tp takpelah,takde rezeki ke sana..esok2 mesti ader jamuan lagi anjuran sekolah..papepun,saat2 akhir ney..hari ney mmg perancangan sebelum ini untuk bersama anak2 yang mengharap, harus dikotakan...bila program ini telah dijalankan hampir 5 bulan.. Tapi..aku harus mengerti..setiap yang dirancang, Allah yang menentukan...
Jadi esok, aku free sangat2...apa lar mau dibuat...tiada program sudah utk diisi pada esok hari...makanya aktiviti keMALASan telah melanda sekarang...huhuhuhuhu...
bila difikir2 balik...sebelum2 ney..mentor atau idola aku dalam konteks bekerja adalah dikalangan persekitaran ku...Tapi bila diamati dan mendalami ilmu islam itu...seharusnya, org yang patut aku jadikan mentor atau idola aku sendiri adalah Nabi ku sendiri..perfect!!! sifatnya tidak pernah putus asa, sentiasa cekal dan rajin, tidak menjadikan kekayaan dari segi wang sebagai utama dalam hidupnya..dan bersifat adil serta tidak berpuak-puak..tambahan lagi bersikap positif dan suka tolong-menolong.
I LOVE TEACHING...dats why in Rahsia Tarikh Lahir..i have a great value in my voice..and my dreams...satu ketika dahulu adalah...... ;) mungkin ini adalah latihan untukku bagi mencapai cita2 murni tu...walaupun pada awalnya, ku fikirkan untuk mencapai cita2 ney,aku harus sambung lagi pengajian ku sekurang2nya dalam bidang business and management, rupanya..tak perlu...tapi sekurang2nya aku ada sesuatu untuk ke arah itu...Insya'Allah..kini sedang diusahakan....Mohon dipermudahkan dan cita2 ini diredhai-Mu Ya Allah...bagi tujuan kebaikan...aminnn....

No comments:

Post a Comment