Piece of mind

Piece of mind

Monday, December 3, 2012

Luahkan saja...

Bak kata Prof Dr Muhaya...untuk bahagia buat jurnal @ diari tentang diri...so..i choose Blogging...then tafsirkan diri sendiri ke arah mana diri kita sebenarnya samada positif atau ke bahagian negatif..

Aku suka layan pertanyaan orang...dan aku suka bila orang banyak bertanya dan pasti aku akan menjawab setiap pertanyaan itu tanpa rasa lelah...
Mungkin sebab inilah aku ditakdirkan menjadi guru...

Truly...aku paling tidak gemar jika diberi pertanyaan,tidak dijawab...Mungkin sebab sejarah silam aku semasa alam persekolahan di sekolah rendah...aku bukanlah golongan pelajar yang pintar jauh sekali nak jadi top ten in school...

Yess...kawan-kawan rapat aku dari sekolah rendah sehinggalah menengah..adalah pelajar terbaik sekolah. Bukan aku jenis memilih kawan...secara kebetulan sahaja...
Aku lihat...rata2 jika pelajar pandai ini bertanya...pasti dibalas pertanyaan itu berbanding pelajar yang tidak bijak seperti aku..seperti endah tak endah sahaja nak menjawab..Begitu juga kerja yang dilakukan olehku..jika terbaik..pasti dikata aku meniru kawan rapat ku...haishhh..sungguh tidak adil dilabel sebegitu.

That's why...i struggle myself to be top star at school supaya apa sahaja pertanyaan yang ku lemparkan pasti semua jawapan yang aku perlukan dibalas. Sungguh tidak adil ok...

Berada di sekolah menengah semasa tingkatan 4-5...adalah terbaik bagi aku..bagai menatang minyak yang penuh daripada sekeliling...mungkin sebab sekolah budak2 pandai kottt...I guess so...

Tiba2 malam ney tergerak hati menulis perkara begini sebelum nak layan citer korea...bukan apa..aku tidak mahu anak2 didik aku menerima nasib seperti aku terutama kepada golongan fikiran yang lemah. Sebab aku dapat rasakan apa yang mereka rasakan ketika aku di alam persekolahan. Mereka berhak juga untuk mengetahui..ditolong...jika mereka lemparkan pertanyaan walaupun mereka malas. Biarlah pertanyaan mereka itu adalah pertanyaan yang bodoh bagi kita..tapi bagi mereka mungkin itu adalah satu pertanyaan yang sangat bermakna...tugas mereka bertanya dan kita sebagai orang yang mengetahui sesuatu perkara dan dewasa..perlu jawab sahaja. Tak semua orang belajar sesuatu melalui teori..ada yang teori dan praktikal...dan ada yang melalui praktikal sahaja...

According to my name menurut Islam...adalah "tangkai yang indah"...sometimes i can feel dat am "the helper" for those who needed...thanks Mohd Shahril...coz u r the first told me the meanings of my name...

Thinking of deactivate my Facebook...such an annoying and @#$%*& decision i've made...
From Facebook...this is the enormous medium on how i get connected with my Math's Education friends around Malaysia...my students and my friends...and FB also one of medium for me to get motivated and learn Islamic..

I learned a lot from my past...my social networking in Friendster (no longer active)... so that i won't get connected with my soul in Facebook...it's private dude...but mostly people get misunderstood with dat...on how i chit chat with my friends in FB...huhuhu...funny..really...but how..this is me..talkative woman...actively with friends and life....

Well today...my niece is crying a lot...asking me dun get married...sebab kalau aku berkahwin...siapa yang akan peluk..cium dan teman dier lagi....hehehhe...lucu...Aku hanya tersenyum saja..sebab diri aku sendiri pun tiada lagi teman yang special (tak laku ker I ek...atau kaum lelaki takut dgn I ker..huhuhu....) ooppsss..tiba2 teringat kata2 Fahrin Ahmad dalam satu artikel..."sy sudah bersedia untuk kahwin..tapi mungkin jodoh saya masih belum lagi..." well...kata-kata ini juga sebahagian daripada jiwa aku jugak... :)

hurmmmm...ok...let's review the film "Istanbul Aku Datang"...
Penulis skrip: Rafidah
Pengarah: Bernard Chauly
Penerbit: Lina Tan....
3 orang kuat dalam Red Films....Aku sememangnya meminati ketiga-tiga orang ini....pembikin cerita Gol & Gincu Movie and Drama sequels...Pisau Cukur...dan kini Istanbul Aku Datang...
Jalan cerita lebih kurang sama dengan yang sudah2...tapi apa yang lebih menarik minat aku untuk melayani karya mereka adalah semangat yang ditunjukkan oleh heroin dalam ketiga-tiga cerita ini...
Bet Me...Actually movie Gol & Gincu serta Pisau Cukur telah aku tonton melebihi 10 kali..ooppsss...I think Gol & Gincu is more than 20 times...sampai dah hafal setiap lirik...hehehehee...
Well...citer Istanbul Aku Datang ney...macam ada kena mengena skit ng aku....owhhh tidakkk!!! wake up Lynda...perasannyerrr...nnggeeeee


XOXOD

No comments:

Post a Comment