Piece of mind

Piece of mind

Saturday, March 26, 2011

I Only Play To Win...

urmmm..lately, many things will come iaitu kesibukan..tp hakikatnya..aku belum bersedia lagi untuk hadapinya..Zon kesibukan akan melanda bulan ini sehingga bulan depan...
Actually...my mum knew me better...yelah kan..anak sendiri..hehehhe..sifat aku mmg seorang degil. kalau aku nak sesuatu tu..pasti aku nak..whatever it takes...until the end..many times my parents told me..me quit stubborn, strong heart..but it was good!! untuk perkara2 yg membawa kebaikan...
mula2 takleh terima jugak hakikat ni..tp setelah sekian lama...aku sendiri dapat rasakan..YA...banyak situasi telah membuktikannya...
Yang paling aku ingat skali..with my first love..ala2 cinta monyet..huhuhu..almost 6 years we were couple.by then  rejected by my family...aku pertahankan selama 6 tahun kaw2 untuk membuatkan my family like him. lastly,we can't go through.so..inilah namanya mmg tiada jodoh...urmm..dier pun dh kwin ng org lain..hahahha..selamat berbahagia hingga ke akhir hayat ..
Then..uurrmm..byk lagey..tp secara ringkas..kejadian dkt tmpt keje lah..bila aku nk dptkan my major option utk mengajar while in 2nd year teaching...what i learned here.."move in silence"...to get my major option..and then, i succeed..Alhamdulillah...doa org teraniaya mmg termakbul...
then...when i got the task to conduct choral speaking competition...Ya Allah...dh lah first time ajo english..tak penah tau aper itu english..sbb..aku bukan orang TESL even part time..outcampus bahkan full time students.. But..with my bestfriend...we work together...competed with 10, the greatest schools around Lahad Datu has made us as a champion..by the time..my family came lagey visited me..then bwk jalan2 seluruh sabah in two weeks...
banyak lagey perkara yang berlaku...last year..every month, i took my journey to home..giler tak? sbb..rindu slalu ng family..pedulik lar ape nak terjadi.. huhuhu..kalau aku mahu..pasti aku akan melakukannya sehingga berjaya...
urmmm..byk sgt nak ditulis...sbb nilah antara bukti2 dan kebenaran yang my parents told me..tp tak penah nak percaya...ooppss..degil kan...huhuhuhu
and the last situation i wanna to share with..kes serius pulak...is sumthing that i never believed it..my beg...when i lost my bag full of leisure inside..sudah dibawa berbincang secara baik dan diberi masa..masih lagi memainkan diri ini..so, means dat..they asked and forced me to start "PLAY"..huhuhu..some other people said..takde rezeki..biarlah..Hello!!! it yours..u have to get back what is yours..jgn mengaku kalah!!! am really sorry. i'm not the one of that kind person..u totally wrong judged on me..because..it will have another people akan menjadi mangsa lagey kalau hal ni tak dibendung...i fight it until i did a report to KPDNHEP...Police..and lawyer...i want it back or replace it with the same amount..i'll fight until i win..i dun care whatever it takes..if i said i wanna it back..dun ever play with me..u never knew me better..yes..maybe i look soft with u..but in silence..i moved...Luckily..or..i can say..absolutely..i win this case...huhuhu...thanks mum coz u gave me "something" that i used it until now... Alhamdulillah...
so..my conclusion here bout myself...dun ever let me start...if i get ready to start and play...my motto in myself will suddenly appear.. "I ONLY PLAY TO WIN"...and "THE TRUTH/WINNER NEVER QUIT"...
am very confidence with all dis bcoz i believe..Allah always with me..He guides me... if Not now..he'll repay soon...
so..in two-three days..i need rest..and am not ready to start now..but after this, i have to prepare for the next "game"...and make it until succeed...as usual.. I ONLY PLAY TO WIN... (i dun wanna to play actually..but the situation asked me to..so..let's move..) well..get prepare from now...wish me luck...

First task: completing choral speaking competition...
2nd: Panel's activities
:
:
:
:
ssshhhhhhhhhhhh............................. ;) silence....nnggeeeee....

No comments:

Post a Comment