Piece of mind

Piece of mind

Monday, April 1, 2013

Plan Yang Banyak Tergendala...


Bak kata orang...kalo banyak plan tergendala maknanya mungkin hidup TAK BERKAT.
Tapi berlainan pula rasanya bagi aku...sbb aku hanya pandai merancang..Allah yang tentukan. Itulah yang aku pegang setelah bertahun2 aku amalkan ayat 1000 Dinar.
Aku tak pernah menyesal dengan apa yang telah terjadi samada secara sedar atau tidak. Sebab bagi aku semuanya adalah pengajaran bagi mematangkan diri aku.
SEDEKAH...yup!!! please amalkan sedekah tanpa mengira kuantiti walaupun dalam kewangan kritikal. Sebab anda akan rasa bahagia dan banyak rezeki yang tak disangka-sangka datang mencurah2. (Based my experienced)
EARCOME di Phuket...failed. Bagus juga aku berat hati nak sertai. Rupa-rupanya ditakdirkan aku lebih diperlukan bersama dengan keluargaku...Pecah rekod...dah hampir 7 tahun (6 tahun 3 bulan) inilah pertama kali aku balik kampung dalam bulan March...
Langkawi??? failed...bagus jugak...selain aku lebih diperlukan bersama keluargaku...kebetulan LIMA berlangsung..dengar2 mark-up terus hege2 di kawasan sana.
Tak Mengapa lahhh...cuti seminggu banyak aku habiskan masa dirumah...dah selalu berjalan saja sebelum ini dan gigeh kerja...and kali ini belajar-belajarlah untuk menjadi suri rumah sepenuh masa...cewahhh...berangan jap.
KERJA!!!! Tahun 2013 ni aku lebih slow berbanding tahun-tahun sebelum. Bukan dah bosan...tetapi aku cuba menjarakkan diri dari kesibukan kerja yang terlampau samada dari sudut kelas tambahan dan sukan.
By then dalam kelas, i give more than 100% comitment....(lebih commited dari tahun-tahun sudah)
Sasaran aku dalam 1-2 tahun lagi aku mesti pindah!!! PINDAH kerana sudah diijabkabulkan....pleaseeee saya nak pindah semenanjung...saya tak larat duduk di Sabah lageyyyy
Bukan apa...kalau aku mintak pindah sekarang..dan dapat,mana tahu dalam setahun lagi aku diijabkabulkan (tak salah kan berangan dulu....hehehhe) lebih susah untuk minta pindah. Bagus mintak sekali terus dapat dan duduk dengan ...... (okayh...stop dreaming.heheheh). Banyak kerja nak pindah 2-3 kali ney. Dahlah barang-barang aku banyak. Plus...bila tempat baru mestilah aku nak bina empayar aku sendiri kannnnn.....
Papepun May Allah Bless Me....
 

No comments:

Post a Comment