Piece of mind

Piece of mind

Saturday, October 20, 2012

Layan kan je larr...


Tiba2 jer malam ney aku nak tulis blog...bukan apa..dah lama tersimpan perkara ney dalam diri aku...sehingga menjadi konflik..APA YANG AKU NAK sebenarnya???? Persoalan ini tiba2 muncul bila aku hadirkan diri dalam majlis raptai APC tadi...

Pentas majlis...
Ya!!! cita2 aku memang nak jadik GURU...sejak dari azali...Bila dah jadik chekgu...3 perkara perlu aku rebut sebelum aku pindah...(jika masih bujang)..tapi bila sudah ada ikatan jodoh..memang aku sendiri dah buat keputusan akan mengutamakan hal keluarga...well..it's normal for the married woman.
what the 3 things dat i adore...tanpa mengikut turutan...aku mesti dapatkan APC, GC dan panjat Gunung Kinabalu..sampai atau tak..belakang kire..janji panjat.hehehehee...

Alhamdulillah....thanks pd kwn2 yg byk bagi semangat dan sokongan :)
Selama 5 tahun aku berkhidmat (2007-2011)...Alhamdulillah...aku dianugerahkan APC...bukan mudah dalam masa yang singkat..Yesssss...memang aku mengutamakan kerjaya..Pagi Petang Siang Malam memang aku pikirkan hal kerja...prestasi dan pencapaian budak2..Bila mereka berjaya..rasa puas sangat2...

Untuk mengejar GC bukan satu perkara yang mudah...segala sistem perfailan..pengajaran..kajian tindakan dan kajian inovasi selama 3 tahun perlu dikumpulkan..must be PERFECT in documentation and teaching&learning process...Malangnya kini..segala usaha yang telah aku lakukan terbantut seketika...Apa dah jadi ney??? Mana semangat...passion...selama ini??? Tahun depan permohonan perlu dihantar..

Am i fall in love? i dun know...and am still waiting that words...still waiting the brave man to say dat "keramat" words to me...huhuhu...dlm hal ney..am still moderate and traditional woman...i need guy to start it first...well..try me.. (kata2 disini aku edit skit arini..20/10/2012..coz ada misunderstood dgn ayat2 aku sebelum ney)

By then...kali ini merupakan kali ketiga aku di offer untuk naik Gunung Kinabalu...memandangkan stamina aku ok2 lar berbanding dulu...tak salahkan untuk mencuba...Insya'Allah...
Semua orang minat/suka...aku pun nak...kadang2 aku pikirkan..aku tamak dan tidak adil pada diri sendiri...Entahlah...yang pasti..aku perlu kembali pada landasan...aku mesti menyiapkan dan menyempurnakan hajat aku yang selama ini tiba2 terbengkalai..Aku tak nak yang dikejar tak dapat..yang dikendong berciciran...
Urmmm...jom lar layan majlis raptai aku pagi tadi...
Hari ney bagi aku hari yang penuh kejutan dan seronok...

huhuhu...sempat lagi klik2 sebelum nama dipanggil
Aku dilahirkan pada 8 hb....of course aku paling suka nombor 8 dan 12...
Sentappp...nama aku pada kedudukan yang ke 8. Dan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang yang aku perolehi pada tahun 20"12"... Majlis realiti pula akan berlangsung pada 20/10/2012...what a nice number kannn... :)



Tambahan lagi....hari ney laptop aku yang cabuk ney dpt install Photoshop untuk aku edit2 ...(kalo rajin)...
oopppsss...Mac Book ker ney??? ahaksss.. :P
Ya...memang aku suka amik gambar...tapi aku bukanlah terlalu ekstrem dalam bidang ney...My passion still bout my carrier...i want to help my students..and communities...that's my true passion
Ok lar...i have to go to bed...esok pagi Big Day for me as a teacher/educator.... :)
Papepun yang terjadi...Alhamdulillah...Allah knows the best for me...Aku hanya mampu berserah dan sentiasa mengharapkan keredhaan dari Nya...

No comments:

Post a Comment